veelgestelde vragen

kaarten bestellen

Kaarten voor Internationaal Lied Festival Zeist bestelt u via onze website. Door in de agenda op ‘lees meer’ te klikken opent op een nieuw tabblad de programmapagina van het betreffende evenement. Onder de foto’s van de uitvoerenden vindt u alle kaartsoorten onder elkaar:

  • Het festival passe-partout
  • De dagkaart
  • Losse kaarten

Om te bestellen kiest u eerst het gewenste aantal kaarten door het aantal in te typen óf met de pijltjes omhoog of omlaag het aantal te wijzigen. Standaard staat hier invuld 1. Daarna klikt u op ‘bestellen’. U wordt dan doorgeleid naar uw winkelmand. Daar kunt u desgewenst het aantal nog wijzigen en/of de kaarten verwijderen.

Wilt u verder winkelen? Klik dan op ‘verder winkelen’. U komt dan terug bij de programmapagina van het recital waar u zojuist kaarten voor hebt besteld. Wilt u liever terug naar de agenda? Klik dan in de menubalk bovenaan uw scherm op ‘agenda’.

Om af te rekenen opent u uw winkelmand door op het icoontje rechtsbovenaan uw scherm te klikken. U ziet dan alle kaarten die u hebt toegevoegd. Hebt u een kortingscode? Wanneer u vriend bent is deze gekoppeld aan een mailadres. Op uw vriendenpas vindt u welk adres dat is. Bent u uw code kwijt of hebt u de vriendenpas niet ontvangen? Neem dan contact op met de vriendenadministratie door een mail te sturen aan: vrienden@ilfz.nl.

Om uw vrienden of kortingscode te laten werken vult u in het bestelformulier eerst uw gegevens in. Daarna voert u uw kortingscode in en klikt op ‘toepassen’. U vindt het veld bovenaan het bestelformulier. U kunt controleren of de korting is berekend door op de pagina uw bestelling te controleren. Daar zult u het kortingsbedrag vermeld zien staan.

Klopt uw bestelling, dan klikt u op ‘afrekenen’ en doorloopt daarna de volgende stappen:

  • U betaalt veilig met iDeal of creditcard. In het laatste geval wordt een extra toeslag van 2,8% berekend.
  • Zet om uw bestelling te bevestigen een vinkje bij ‘Ik heb de algemene voorwaarden van de site gelezen en ga hiermee akkoord’ en klik daarna op ‘bestelling plaatsen en betalen’. U kunt nu afrekenen.

U ontvangt uw toegangskaarten per mail. Door in de mail op ‘download’ te klikken kunt u uw kaarten opslaan op uw computer of telefoon.

Wilt u kaarten bestellen, maar tegen verschillende tarieven? Bijvoorbeeld: u bestelde een dagkaart, maar wilt ook twee losse kaarten bestellen voor een activiteit op dezelfde dag. Nadat u de dagkaart(en) hebt toegevoegd aan uw winkelmand, klikt u op ‘verder winkelen’. U keert terug naar de programmapagina. Nu kunt u losse kaarten toevoegen aan uw bestelling.

In uw winkelmand vindt u bovenaan het bestelformulier een invoerveld waar u uw vriendencode kunt invoeren. Nadat u deze hebt ingegeven klikt u op ‘toepassen’ rechts van het invoervak om de korting te berekenen. Daarna gaat u verder met afrekenen. Let op: de vriendencode werkt uitsluitend in combinatie met het mailadres dat daaraan is gekoppeld. Raadpleeg voor de juiste combinatie vriendenpas die u per post ontving. Bent u uw code kwijt of hebt u de vriendenpas niet ontvangen? Neem dan contact op met de vriendenadministratie door een mail te sturen aan: vrienden@ilfz.nl.

Klik nogmaals op het icoontje met het winkelmandje of gebruik de terugbladerfunctie van uw browser. Zo keert u terug naar het vorige scherm. Daar kun u alsnog uw vriendencode invoeren.

Wanneer u bovenin het scherm de melding ‘waardebon bestaat niet!’ ziet, komen de kortingscode en het mailadres waarmee u bestelt waarschijnlijk niet overeen. Het mailadres dat is gekoppeld aan uw kortingscode staat vermeld op uw vriendenpas die u per post van ons ontving. Bent u uw code kwijt of hebt u de vriendenpas niet ontvangen? Neem dan contact op met de vriendenadministratie door een mail te sturen aan: vrienden@ilfz.nl.

Is de combinatie correct, maar blijft deze fout zich voordoen? Neem dan contact met ons op via service@ilfz.nl.

Hebt u per ongeluk meer kaarten aangegeven dan u wenst te bestellen voor een recital? In uw winkelmand past u eenvoudig het aantal aan door op de plus of min te klikken die weergegeven zijn naast het aantal. Vergeet niet daarna uw winkelmand te updaten door te klikken op ‘bestelling updaten’. Het aantal en het totaalbedrag worden dan opnieuw berekend.

Hebt u per ongeluk minder kaarten aangegeven dan u wenst te bestellen voor een recital? In uw winkelmand past u eenvoudig het aantal aan door op de plus of min te klikken die weergegeven zijn naast het aantal. Vergeet niet daarna uw winkelmand te updaten door te klikken op ‘bestelling updaten’. Het aantal en het totaalbedrag worden dan opnieuw berekend.

Hebt u per ongeluk de verkeerde kaart(en) besteld? In uw winkelmand verwijdert u eenvoudig de onjuiste kaarten door op het kruisje te klikken dat weergegeven wordt rechts naast uw bestelling. Vergeet niet daarna uw winkelmand te updaten door te klikken op ‘bestelling updaten’. Het aantal en het totaalbedrag worden dan opnieuw berekend.

Het is mogelijk om voorafgaand aan een recital of masterclass kaarten te kopen aan de kassa. De kassa gaat een half uur voor aanvang van een activiteit open. Let op: u kunt uitsluitend met pin betalen.

Op dit moment kunt u uw Podium Cadeaukaart niet bij ons inwisselen.

Het is alleen mogelijk om via de website toegangskaarten te bestellen.

U kunt contact met ons opnemen via e-mail: service@ilfz.nl. We helpen u graag verder.

Welk onderdeel van het festival u ook bezoekt, u krijgt van ons altijd een programmaboek. Komt u naar een van de recitals, dan ontvangt u ook de liedteksten en bieden wij u een pauzedrankje aan. Voor alle andere evenementen geldt dat drankjes tegen betaling verkrijgbaar zijn. De recitals op zondag 19 mei en maandag 20 mei kennen geen recital. Dan wordt u na afloop een gratis drankje aangeboden.

Hebt u geen mail ontvangen? Soms komt een bestelling binnen in de map voor ongewenste mails (spam). Wanneer u ook daar geen mail kunt vinden is er helaas iets verkeerd gegaan. Wanneer u een mail stuurt aan service@ilfz.nl lossen we dat graag voor u op. Vermeld in uw mail in elk geval:

  • uw naam en telefoonnummer
  • waarvoor u een toegangskaart bestelde en het aantal kaarten dat u hebt besteld

 

We sturen u de toegangskaarten zo snel mogelijk alsnog toe of nemen per mail contact met u op om u verder te helpen.

Geen nood, we kunnen u de toegangskaarten nogmaals toezenden. Stuur daarvoor een mail aan service@ilfz.nl waarin u in elk geval vermeldt:

  • uw naam en telefoonnummer
  • waarvoor u een toegangangskaart hebt besteld en het aantal kaarten dat u hebt besteld.

 

U ontvangt dan zo snel mogelijk nieuwe toegangangskaarten per mail.

Het is niet nodig uw ticket te printen. U kunt ze ook op uw telefoon laten zien.

agenda en filter

U kunt de agenda op twee manieren filteren met de knoppen bovenaan de pagina:

  • filter op datum >
  • filter op soort >

Beide filters kunt u tegelijkertijd gebruiken. Bijvoorbeeld: om alle recitals op zondag 19 mei te bekijken kiest u voor de soort ‘recitals’ en bij de dag voor zondag 19 mei. Alle zoekresultaten die aan die criteria voldoen worden dan weergegeven. U kunt tussentijds de filters aanpassen om nieuwe resultaten te bekijken.

U wist de filters door met behulp van dezelfde knoppen te kiezen voor ‘filter op soort’ of ‘filter op dag’. Gebruikte u beide filteropties, dan doet u dit voor beide filters. U kunt ook alle filters tegelijkertijd wissen door in de menubalk op ‘agenda te klikken’.

account aanmaken en inloggen

Het is niet verplicht een account aan te maken, maar wel aan te bevelen. Wanneer u een account aanmaakt hebt u altijd online toegang tot uw bestelhistorie, kunt u uw kaarten downloaden en opslaan op uw computer of telefoon. Bovendien bent u er dan van verzekerd dat u de servicemail ontvangt met belangrijke informatie over uw bezoek. Wij verstrekken uw gegevens niet aan derden. Meer over hoe wij met uw gegevens omgaan leest u in ons privacyregelement.

U vindt uw account door in de menubalk bovenaan uw scherm te klikken op ‘inloggen’. Hebt u al een account? Dan kunt u hier inloggen. Hebt u nog geen account, dan kiest u voor ‘registreren’.

U maakt eenvoudig een account aan door u te registreren. U vult daarvoor uw mailadres in en klikt op ‘registreren’. U wordt dan doorgeleid naar uw persoonlijke festivalpagina. Uw wachtwoord wordt automatisch gegenereerd en u per mail toegestuurd.

U logt in door uw mailadres en wachtwoord in te vullen en te klikken op ‘inloggen’. Wanneer u een vinkje zet bij ‘onthouden’ hoeft u niet telkens opnieuw uw gegevens in te voeren.

U wijzigt uw wachtwoord door in te loggen met uw oude gegevens, of tijdens uw eerste inlog een nieuw wachtwoord aan te maken.

Wanneer u op de inlogpagina klikt op ‘wachtwoord vergeten?’ wordt u aansluitend gevraagd uw mailadres in te voeren. Daarna klikt u op ‘reset wachtwoord’. U krijgt een nieuw wachtwoord per mail toegestuurd. Hebt u geen mail ontvangen? Soms komt een bestelling binnen in de map voor ongewenste mails (spam). Wanneer u ook daar geen mail kunt vinden is er helaas iets verkeerd gegaan. Wanneer u een mail stuurt aan service@ilfz.nl lossen we dat graag voor u op.

uw bezoek

De zaal en de kassa gaan een half uur voor aanvang open. Een aantal dagen voor het festival ontvangt u van ons een servicemail met daarin belangrijke informatie over uw bezoek en eventuele wijzigingen met betrekking tot onze activiteiten.

Reserveren is uitsluitend mogelijk voor houders van een passe-partout voor het festival. Bezoekers kiezen zelf een plaats in de zaal. Wanneer u gebruikmaakt van een rolstoel of een beperking hebt kunt u dat voorafgaand aan het festival aan ons doorgeven via info@ilfz.nl. Vermeld in uw mail in elk geval:

  • uw naam en telefoonnummer
  • waarvoor u een toegangskaart bestelde en het aantal kaarten dat u hebt besteld

 

Onze medewerkers dragen er zorg voor dat u naar een voor u geschikte plaats wordt geleid.

De zaal is via de linker ingang toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Rollators mogen mee de zaal in en kunnen direct naast uw zitplaats geparkeerd worden. Wanneer u gebruikmaakt van een rolstoel of een beperking hebt, kunt u dat voorafgaand aan het festival aan ons doorgeven via info@ilfz.nl. Vermeld in uw mail in elk geval:

  • uw naam en telefoonnummer
  • waarvoor u een toegangskaart bestelde en het aantal kaarten dat u hebt besteld

 

Onze medewerkers dragen er zorg voor dat u naar een voor u geschikte plaats wordt geleid.

De meest avondrecitals kennen een pauze, met uitzondering van de recitals op zondagavond 19 mei en maandagavond 20 mei. Dan wordt u na afloop een gratis drankje aangeboden.

Tijdens alle evenementen zijn pauzedrankjes verkrijgbaar. Bij recitals zijn deze zelfs bij de prijs inbegrepen. Op zondagavond 19 mei en maandagavond 20 mei wordt u na afloop van het recital een gratis drankje aangeboden, omdat deze recitals geen pauze kennen. Voor andere evenementen geldt dat drankjes tegen betaling te verkrijgen zijn. Let op: u kunt uitsluitend met pin betalen.

De avondrecitals zijn om ongeveer 22.00 uur afgelopen. Het avondrecital op zondag 19 mei eindigt rond 21.30 uur. Na afloop van dit recital bent u van harte uitgenodigd om bij een knisperend kampvuur te blijven luisteren naar een verhaal uit Tales of the Unexpected. Het avondrecital op maandag 20 mei rond 20.45 uur.

Er is geen bewaakte garderobe, u kunt uw jas aan de kapstok hangen in een van de gangen of meenemen de zaal in. We verzoeken u geen grote tassen mee te nemen.

U kunt gratis parkeren aan de Zinzendorflaan, vlakbij Slot Zeist. Toets voor een juiste navigatie in: Brouwerij, Zeist. Betaald parkeren kunt u in de parkeergarage naast Hotel Theater Figi aan het Rond. Vanaf deze locaties loopt u in vijf tot tien minuten naar de kerk.

Ja, het festival is goed bereikbaar met OV. Vanaf station Utrecht CS en station Driebergen-Zeist reist u verder met de bus: Synthus lijn 50 en U-OV lijn 51 en 74. U stapt uit bij de halte Het Rond en loopt vanaf daar in ongeveer vijf minuten naar de festivallocatie.

Het is niet toegestaan beeld- of geluidsopnamen te maken tijdens de recitals. Het festival werkt daarvoor samen met professionals. Enige tijd na het festival kunt u de foto’s bekijken op onze website. Opnames van concerten worden uitgezonden via NPO Klassiek.

overige vragen

Hebben wij uw vraag nog niet beantwoord? We helpen u graag verder. Stuur een mail aan service@ilfz.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

nl_NL